Förkyld

Har världens drygaste förkylning SM aldrig vill låta min näsa vila. Jag känner mig som en kran det är hemskt måste ha en näsduk ständigt berädd för du vet aldrig när den börjar rinna. Nu har även ena ögat börja med samma visa. 

Vårt rum, kris har köpt en skrivare!
Whooop whooop

Här kanske inte min VFU får så mycket fritidsperpektiv som jag skulle fått hemma i Sverige. Men jag får mycket annat, och jag vet inte hur mycket mer utvecklande det kunde bli för mig att gå tillbaka till min förra plats. Inte öns om jag fick byta till en annan skola i Umeå/Sverige tror jag jag skulle kunna få ut lika mycket som jag får just här. Får  där emot en himmla mycket idrott, vilket är super kul. 

Dagens reflektio är att det en helt annat tänk här, och att säga att Sverige och England är relativt lika så är det långt ifrån varandra hur det ser på undervisning och hur skolan drivs. Så med det i tanken kan man bara tänka hur det är med för barn som kommer från helt andra delar av världen med olika tankar och värderingar än våra. Hur svårt det blir för dem att passa in i den svensk skolan. 

Blir ett avsnitt sen natti







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The Smith!

Ut och in in å ut här bjuder jag på mig själv å min awesome familj. Här måste man läsa mellan raderna och släppa loss. Annars kan ni skita i denna blogg 😘

RSS 2.0