Start!

Andra dagen på praktiken, är en helt annan skola än hemma i Sverige. Här låter man barnen delas in i grupper efter deras kunskapsnivå, man får smile face när man är duktig, som leder till att man kan få brons silver och guld. Beroende på hur ducktig man är. Barngrupperna är stora 30 barn på två lärare i reception (6 års för 4-5 åringar), nivån på dessa 4-5 åringar är i jämfört med våran förskoleklass är helt sjuk. Alla kan skriva korta ord och kan mer eller mindre alla ljud (inte bokstäver utan ljud). Det är fantastiska på att vara tysta. Skolan är mer än bara en skola de är också till för att vara ett stöd till föräldrar, det har många olika saker som stödjer familjer på olika vis. Det har högre säkerhet och är helt otroligt duktiga på att vara effektiva med deras arbetsutrymme. Har bara börjat bilda mig en uppfattningen mycket nytt att ta in och förstå. Men det är helt otroligt hjälpsamma både barn och lärare. Igår var jag på readclub, jätte duktiga lärare som i slutet läste en saga som blev lite som ett rollspel. Idag var jag på breakfast club som är mycket som vårt fritids, det är dock bara öppet från 8 till skolan startar. Alla på primary school och nursery kan gå men de är bara ca 30 barn allt som allt. 

Snabb sammanfattning av min praktik. Idag ska vi äta indisk take way längtar... Men det är även kris farfars födelsedag så alla är där medan jag och Ozzy stanna hemma. Ozzy har det kört slut på idag så han såg ut såhär när jag kom hem! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The Smith!

Ut och in in å ut här bjuder jag på mig själv å min awesome familj. Här måste man läsa mellan raderna och släppa loss. Annars kan ni skita i denna blogg 😘

RSS 2.0